Stichting KinderBeestFeest zoekt een bestuurslid

Heb jij vanuit je beroep (marketing of communicatie) of achtergrond (zorg) specifieke kennis of vaardigheden die van pas kunnen komen als bestuurslid bij het KinderBeestFeest? Lijkt het je leuk om je in te zetten voor een van de leukste feesten voor kids en hun familie dat jaarlijks in ARTIS georganiseerd wordt?
 
Bij ons kun je zinvol en enorm dankbaar onbezoldigd bestuurswerk doen dat je veel voldoening zal opleveren!
 
Stichting KinderBeestFeest organiseert jaarlijks een feest voor kinderen met een beperking en/of chronisch ziekte en hun ouders, broertjes en zusjes. Zo’n 5000 gasten worden op de eerste vrijdag van juni opgehaald bij hun instellingen door honderden voertuigen van vrijwilligers, zoals brandweer, politie, ambulance, Rode Kruis, defensie, rondvaartboten, etc. Met begeleiding van gillende sirenes van politie, ambulance en brandweer, worden de gasten naar ARTIS gebracht, waar zij genieten van een onbezorgde avond in de dierentuin en van de tientallen activiteiten die speciaal voor hen georganiseerd zijn.
 
Het KinderBeestFeest wordt geheel georganiseerd door vrijwilligers. De stichting heeft een bestuur van vijf leden. Het feest zelf wordt georganiseerd door een groep van zes clustercoördinatoren, die leidinggeven aan de circa 1500 vrijwilligers. De zes clusters zijn Coördinatie, Gasten, ICT, Marketing & Communicatie, Park en Vervoer.
 
Algemene taken bestuurslid:
● (actief) Participeren in een vijfhoofdig collegiaal bestuur
● Bestuurlijke ervaring in een vrijwilligersorganisatie is een pré
● Optreden naar buiten als representant van/ namens het KBF-bestuur
● Samen met de cluster coördinator verantwoordelijk voor alle onderdelen binnen het betreffende cluster
● Houdt het bestuur op de hoogte van vorderingen en/of problemen binnen het cluster en stuurt bij daar waar nodig
● Beschikbaar voor de bestuursvergaderingen elke 2e donderdag van de maand
● Gemakkelijk toegankelijk via mail, sms/whatsapp of telefoon
● Beschikbaar tijdens KinderBeestFeest zelf van 12.00 tot 02.00 uur
● Kan in teamverband werken en beschikt over communicatieve en sociale vaardigheden
● Is in staat zelfstandig, flexibel, pro-actief en probleemoplossend te werken.
 
Algemeen profiel bestuurslid Marketing & Communicatie:
● Actuele kennis op gebied van Marketing & Communicatie
● Goed netwerk op het gebied van Marketing & Communicatie
● Mede penvoerder zijn van het te ontwikkelen marketing & communicatie plan
● Onderhouden van in –en externe contacten op het gebied van Marketing & Communicatie.
 
De functie van bestuurslid is onbezoldigd en er wordt geen reiskosten- of andersoortige vergoeding verstrekt.
Ben je geïnteresseerd in deze functie, mail dan voor 28 mei a.s. je motivatie en CV naar esther.hollenberg@planet.nl
 
De kennismakingsgesprekken zullen plaatsvinden op 14 juni a.s. vanaf 17.00 uur in Amsterdam.
 
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Frank Berg, voorzitter van het bestuur: frank@berg-greve.nl of via 06-55 717 710.