Veel gestelde vragen

Hoe kan ik me aanmelden om ook naar het KinderBeestFeest te gaan?
Aanmelden is helaas niet mogelijk. Het (medisch) team van alle deelnemende instellingen kiest en nodigt elk jaar de gasten uit namens de organisatie.
 
Bij wie kan ik terecht met vragen?

  • Instelling: Tot op de dag van het KinderBeestFeest kun je je vragen stellen aan het contactpersoon van je instelling.
  • Informatie team:Tijdens het KinderBeestFeest kun je vragen stellen aan de vrijwilligers van het Informatieteam (herkenbaar aan hun zwarte polo met daarom een grote I), welke je rondom en in ARTIS kunt vinden en bij het informatiepunt bij de Apenrots en Aquarium. Deze staan vermeld op de plattegrond die je bij binnenkomst krijgt.
  • Telefoonnummer Het informatienummer van het KinderBeestFeest: 020 – 21 49 331

 
Waar vind ik informatie over de activiteiten tijdens het KinderBeestFeest?
Bij binnenkomst in ARTIS krijgt ieder gezin een plattegrond.
 
Is er een verschoningsruimte voor (grote) gasten?
Er zijn 3 mogelijkheden te weten:

  1. Gewoon toilet
  2. Spoedambulance (incl. medische zorg)
  3. Verschoningsruimte grote kinderen tussen het kamelenveld en vogelhuis in. Ga bij de hoofdingang links af langs het Planetarium.

Mocht je van optie 2 of 3 gebruik willen maken, maken we de ruimte graag voor je open. Hiervoor moet je contact opnemen met 020 – 21 49 331
 
Mogen we onze eigen broodjes en drinken meenemen?
Geen probleem. De organisatie heeft daarnaast geregeld dat alle gasten 25% korting bij de horeca in Artis krijgen.
 
Kan ik een rolstoel van ARTIS lenen?
In Artis zijn geen rolstoelen, mocht je een rolstoel nodig hebben, moet je deze zelf meenemen.
 
Kan ik opstappen bij een andere opstaplocatie dan we hebben opgeven?
Nee dit is niet mogelijk, er kan alleen opgestapt worden op de aangemelde opstapplaats/route
 
Wat betekent ICE op het polsbandje?
Dit betekend In Case of Emergency, in geval van nood.
Graag het mobiele nummer noteren van de ouder/begeleider. In geval van nood of vermissing
kunnen wij contact met hun opnemen.
 
Wat moet ik doen als ik mijn kind kwijt ben?

  • Als een gast zonder ouder in of rondom ARTIS aangetroffen wordt, brengen we deze naar de Hoofdingang waar iemand is op het kind op te vangen. Daarna gaan we er alles aan doen zo snel mogelijk de ouders te vinden.
  • Mochten ouders hun kind kwijt zijn, moeten ze direct met de organisatie bellen op 020 – 21 49 331.

 
Heb ik een toegangsbewijs nodig?
Alle uitgenodigde gasten krijgen een eigen polsbandje, dit is het toegangsbewijs. Kinderen tot 1 jaar hebben geen polsbandje nodig. Graag willen wij jullie verzoeken om de polsbandjes zichtbaar om te doen. Bij geen polsbandje is toegang tot KinderBeestFeest namelijk niet mogelijk.
 
Ik heb mijn polsbandjes nog niet ontvangen, wat moet ik doen?
Mocht u 4 dagen voor het KinderBeestFeest de polsbandjes nog niet hebben gevonden, neem dan contact op met de instelling waar je de polsbandjes van zou ontvangen.
 
Kan ik met eigen vervoer naar het KinderBeestFeest komen?
Dit raden we ten zeerste af, alle straten in de Plantagebuurt (rondom ARTIS) worden afgesloten voor alle verkeer. Parkeren op de parkeerplaats van ARTIS is ook niet mogelijk. De trams van het GVB zullen worden omgeleid. We doen dit om te zorgen dat we zoveel mogelijk gasten kunnen ophalen bij de instellingen en deze veilig rondom ARTIS kunnen laten uit en instappen.
Mocht u toch met eigen vervoer willen komen dan zijn er parkeergarages, waaronder Markenhoven, in de buurt. Let op, in omgeving ARTIS is het overal betaald parkeren.
 
Is er medische hulp aanwezig bij het KinderBeestFeest?
Er zijn speciale ambulance teams op fietsen in en rondom ARTIS aanwezig voor de medische hulpverlening. Ook is er een kinderarts beschikbaar.
Mocht u hier gebruik van willen maken of nodig zijn bel dan 020 – 21 49 331